Elementy obsługi klienta w sklepach internetowych
Wszystkie wymienione w poprzednich wpisach grupy elementów całościowego programu obsługi klienta muszą być uwzględnione również przez firmy, które chcą docierać do swoich klientów poprzez nowoczesny kanał dystrybucji produktów jakim jest Internet.
Wszystkie wymienione w poprzednich wpisach grupy elementów całościowego programu obsługi klienta muszą być uwzględnione również przez firmy, które chcą docierać do swoich klientów poprzez nowoczesny kanał dystrybucji produktów jakim jest Internet.
------
Chcąc ograniczyć do minimum ryzyko jakim jest dla klienta zakup przez Internet, powinny one pamiętać nie tylko o skutecznym systemie zabezpieczeń danych transakcyjnych, ale również o przygotowaniu właściwej organizacji obsługi klienta poprzez pisemne sformułowanie, a następnie udostępnienie owej, zaprojektowanie procedur, instrukcji, szkoleniu personelu. rolety zewnętrzne Wysoce istotne jest także monitorowanie kontaktów z klientem, wyłapanie wszelkich niedociągnięć, dociekanie ich przyczyn i eliminowanie ich. Nie należy także zapominać, iż największym wyzwaniem dla firmy prowadzącej sprzedaż w Internecie nie jest przygotowanie atrakcyjnej strony internetowej, z szerokim asortymentem produktów, ale ich dystrybucja do indywidualnego klienta. rolety zewnętrzne Łódź W związku z powyższym firma powinna posiadać świetnie zorganizowane zaplecze logistyczne, które pozwoli na dostarczenie produktu, a w razie potrzeby jego zwrot.[1]
W 2000 roku zostały przeprowadzone badanie, które wykonała firma konsultingowa PricewaterhouseCoopers. Dotyczyły one zwrotu produktów zakupionych w sklepach internetowych. rolety podtynkowe Według sondażu przeprowadzonego wśród użytkowników Internetu, którzy robili zakupy w sieci, zaledwie 4% z nich dokonało zwrotu ostatnio zakupionego produktu, 29% przynajmniej raz w historii zakupów dokonało zwrotu, natomiast aż 41% chciało zwrócić produkt, jednak zniechęceni skomplikowanymi procedurami i znaczącymi kosztami zrezygnowali.[2]
Wśród przyczyn niezadowolenia klientów z otrzymanego produktu wymieniane były:[3]
- różnica miedzy oczekiwaniami klienta w stosunku do produktu a tym co otrzymał ( 40 % )
- uszkodzenia produktu (31%)
- jakość produktu nie odpowiadająca oczekiwaniom klienta (31%)
- wysyłka prawidłowego towaru, ale o innej specyfice niż zamówiony przez klienta (27%)
- wysyłka niewłaściwego produktu (26%)
- rezygnacja klienta z chęci posiadania zamówionego produktu (19%)
- zbyt późne dostarczenie produktu, np. podarunku po świętach Bożego Narodzenia (17%)
- otrzymania tylko części zamówienia (7%)
Po analizie zebranych danych, przeprowadzonej przez konsultantów, wyciągnięto wnioski, że by podnieść satysfakcję klientów ze zwrotu zakupionego w sieci towaru, firmy powinny dążyć do przyspieszenia procesu zwrotu, przy jednoczesnym obniżeniu jego kosztów dla klientów.
[1] Źródło: Praca zbiorowa pod redakcją Krzysztofa Rutkowskiego, „Logistyka dystrybucji”, rolety zewnętrzne podtynkoweWarszawa 2005, s. 124-125.
[2] Źródło: Ibidem, s. 124-125.
[3] Źródło: “Return to Sender, Business Wire”, z dnia 2.08.2000.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz