Formy obsługi klienta

Formy obsługi klienta



Należy pamiętać, że cena za obsługę klienta nie może być zbyt wygórowana i była ukształtowana na racjonalnym poziomie, zapewniającym odpowiedni przychód firmy i atrakcyjną cenę produktu lub usługi.

 Do przykładów różnych form obsługi klienta można zaliczyć:[1]
  • zaoferowanie korzystnych zasad finansowych oraz kredytowych,
  • zapewnienie dostawy w określonym terminie,
  • unowocześnienie techniki związanej z fakturowaniem, tak by wyjść naprzeciw wymaganiom klienta,
  • oddanie do dyspozycji klientów fachowych i rzetelnych przedstawicieli pionu sprzedaży,
  • powiększenie możliwości związanych ze sprzedażą wysyłkową,
  • udostępnienie materiałów wspomagających prezentacje oferowanych produktów,
  • pomoc w instalacji produktu (np. rolety zewnętrzne),
  • utrzymanie na odpowiednim poziomie stanu zapasów części zamiennych.
 Zachowanie powyższych zasad pozwoli nam na skuteczną konkurencję na rynku i wyróżnienie naszej firmy dzięki wartości dodanej.


[1] Źródło: F. Kapusta, „Zarządzanie działaniami logistycznymi”, Poznań - Wrocław 2006, s. 106.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Logistyka procesów produkcji - system MRP, OPT, KANBAN, BOA, FZ, CAD, CAP, CEA, CAM, CIM - rolety podtynkowe

Logistyka procesów produkcji Logistyka w procesach produkcyjnych obejmuje zarządzanie przepływem strumieni materiałowych w proces...