Pomiar obsługi klienta - definicja i elementy

Pomiar obsługi klienta - definicja i elementy


Znaczenie poszczególnych elementów obsługi klienta na różnych rynkach nie jest jednakowe. Każdy rynek obsługiwany przez przedsiębiorstwo przypisuje inna wagę poszczególnym elementom obsługi. Dla przykładu, w łańcuchu dostaw, obsługa klienta oznacza o wiele bardziej rygorystyczne standardy wykonania.

Znaczenie poszczególnych elementów obsługi klienta na różnych rynkach nie jest jednakowe. Każdy rynek obsługiwany przez przedsiębiorstwo przypisuje inna wagę poszczególnym elementom obsługi. Dla przykładu, w łańcuchu dostaw, obsługa klienta oznacza o wiele bardziej rygorystyczne standardy wykonania. rolety zewnętrzne Do mierników wykonania, które są formułowane z punktu widzenia klienta zaliczamy:[1]
  • zamówienia otrzymane terminowo (punktualnie),
  • zamówienia wykonane kompletnie,
  • zamówienia dostarczone bez uszkodzeń,
  • zamówienia właściwie zrealizowane,
  • zamówienia dokładnie zafakturowane.
 Poszczególne elementy pomiaru wraz z opisem i przedmiotem pomiaru zostały przedstawione w tabeli 3.5.


 W przypadku gdy sprzedawca zwraca uwagę na obsługą klienta wyłącznie do chwili wysłania dostawy, jak jest to przyjęte w tradycyjnych miernikach, może to być niewystarczające do usatysfakcjonowania nabywcy. rolety zewnetrzne Łódź W obecnie prezentowanym podejściu nakazuje się skoncentrowanie uwagi na pomiarze realizacji obsługi klienta w trakcie całego procesu dostarczania wysyłki, co zapewnia nie tylko potrzebne dane do oceny poziomu realizacji obsługi, ale co ważniejsze, pozwala we wczesnym etapie zauważyć pojawiające się problemy.




[1] Źródło: F. Kapusta, „Zarządzanie działaniami logistycznymi”, rolety podtynkowe Poznań – Wrocław 2006, s. 110.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Logistyka procesów produkcji - system MRP, OPT, KANBAN, BOA, FZ, CAD, CAP, CEA, CAM, CIM - rolety podtynkowe

Logistyka procesów produkcji Logistyka w procesach produkcyjnych obejmuje zarządzanie przepływem strumieni materiałowych w proces...