Pomiar obsługi klienta - definicja i elementy
Znaczenie poszczególnych elementów obsługi klienta na różnych rynkach nie jest jednakowe. Każdy rynek obsługiwany przez przedsiębiorstwo przypisuje inna wagę poszczególnym elementom obsługi. Dla przykładu, w łańcuchu dostaw, obsługa klienta oznacza o wiele bardziej rygorystyczne standardy wykonania.
Znaczenie poszczególnych elementów obsługi klienta na różnych rynkach nie jest jednakowe. Każdy rynek obsługiwany przez przedsiębiorstwo przypisuje inna wagę poszczególnym elementom obsługi. Dla przykładu, w łańcuchu dostaw, obsługa klienta oznacza o wiele bardziej rygorystyczne standardy wykonania. rolety zewnętrzne Do mierników wykonania, które są formułowane z punktu widzenia klienta zaliczamy:[1]
- zamówienia otrzymane terminowo (punktualnie),
- zamówienia wykonane kompletnie,
- zamówienia dostarczone bez uszkodzeń,
- zamówienia właściwie zrealizowane,
- zamówienia dokładnie zafakturowane.
W przypadku gdy sprzedawca zwraca uwagę na obsługą klienta wyłącznie do chwili wysłania dostawy, jak jest to przyjęte w tradycyjnych miernikach, może to być niewystarczające do usatysfakcjonowania nabywcy. rolety zewnetrzne Łódź W obecnie prezentowanym podejściu nakazuje się skoncentrowanie uwagi na pomiarze realizacji obsługi klienta w trakcie całego procesu dostarczania wysyłki, co zapewnia nie tylko potrzebne dane do oceny poziomu realizacji obsługi, ale co ważniejsze, pozwala we wczesnym etapie zauważyć pojawiające się problemy.
[1] Źródło: F. Kapusta, „Zarządzanie działaniami logistycznymi”, rolety podtynkowe Poznań – Wrocław 2006, s. 110.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz